Over de vereniging

Draadhaar tulpenveld

De Nederlands Foxterrier Club is een levendige vereniging, we zijn trots dat we dat al ruim honderd jaar zijn.

Ze werd opgericht op 9 februari 1916. Op 3 februari 1917 kreeg ze de eerste Koninklijke Goedkeuring, die nogmaals werd verleend op 1 juni 1951. Op haar honderdste verjaardag ontving de vereniging de koninklijke erepenning. De Nederlandse Foxterrier Club is de enige rasvereniging in Nederland voor Foxterriers. Zij is zowel lid van de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland als van de Nederlandse Terrier Unie. In de loop der jaren heeft de Nederlandse Foxterrier Club zich ontwikkeld tot een rasvereniging met inhoud. Ze organiseert ieder jaar een familiedag, een clubdag en een kampioenschapsclubmatch als ook met regelmaat seminars, wandelingen en fokkersbijeenkomsten.

Doelstelling

De belangrijkste doelstelling van de N.F.C. is de gemeenschapszin bevorderen tussen haar leden, de fokkers en de andere Foxterrierliefhebbers. Zij doet dit in het belang van het ras. Belangrijke aspecten hierbij zijn het behoud en de verbetering van het ras qua gezondheid, karakter en de uiterlijke kenmerken van het ras.

Aanmelden en opzeggen

Aanmelden doe je via het aanmeldformulier wat je kunt invullen op de website . Vanaf 2017 zijn alle leden verplicht de vereniging te machtigen voor incasso van de contributie.

Voor opzeggen van je lidmaatschap word je verzocht het volgende formulier in te vullen.

Lidmaatschap

De Nederlandse Foxterrier Club wordt volledig gerund door vrijwilligers.

Wil jij onze rasvereniging steunen, deelnemen aan evenementen, andere rasliefhebbers ontmoeten, altijd op de hoogte zijn van ontwikkelingen over de Foxterrier? Meld je zich dan nu aan via de website of via contact met de ledenadministratie en ontvang vier keer per jaar een kwalitatief tijdschrift met artikelen, foto's en verhalen van andere Foxterrierliefhebbers.

Vacatures

Vind je het leuk om iets te doen voor de vereniging, maar ben je niet altijd beschikbaar?
Lees hieronder bij welke activiteiten de Nederlandse Foxterrier Vereniging vrijwilligers nodig heeft en kijk of er iets
voor je bij staat, waarvan jij denkt dat je de vereniging kunt helpen​.